20. 08. 2007 – Slættaratindur 882 m

Ráno je už ve čtyři budíček, abychom se stihli sbalit a vyklidit kabinky. Potom jdeme pozorovat východ slunce nad Faerskými ostrovy. O půl sedmé jsme se vylodili na pevnině. Do kempu z přístavu to je necelé tři kilometry, a proto už před devátou (mezi tím jsme postavili stan a nasnídali se) vyrážíme na první túru. Z autobusu vysedáme v sedle pod nejvyšší horou Faerských ostrovů – Slættaratindur 882 m. ve výšce cca 390 metrů. Odtud vycházíme na již zmíněný vrchol, kde jsou ti nejrychlejší asi za hodinu. Na vrcholu nás čekají překrásné výhledy na celé souostroví. Jakmile jsme dostatečně nabaženi a máme všechno vyfoceno scházíme nazpět do sedla. Odtud vyrážíme do městečka Gjógv vzdáleného asi šest kilometrů. Tam chodíme po čedičových varhanech a útesech. Cestou narazíme i na ústřičníka velkého. Další zastávkou je Eiðe, kde jdeme k pobřeží a fotíme různotvaré útesy. O půl páté vyrážíme nazpět do kempu, kde rychle večeříme, abychom stihli Thorshavn ve slunečním světle. Nejprve jdeme k majáku a pak ke starobylém domkům na pobřeží, kde v současné době sídlí i parlament. Kolem desáté jdeme ještě za světla spát.