21. 08. 2007 – T j ø r n u v í k

O půl sedmé vstáváme do slunečného dne. Za hodinu vyjíždíme do Tjørnuvíku, kde máme asi hodinový rozchod. Za hodinu se má vyrazit klasickou trasou, ale jelikož se nám zdá krátká navrhujeme s Michalem delší variantu, s kterou vedoucí souhlasí. Nakonec nás na delší túru vyráží 16 zdatnějších turistů. Zprva prudce stoupáme od moře do výšky cca 500 metrů na zarovnanou plošinu odkud se nám naskytly první výhledy do okolí. Zde se před námi objevuje i náš dnešní cíl – vrchol Heyggiurin Mikli 692 metrů, na jehož vrcholu si dáváme jen krátkou pauzu, protože zde fouká studený vítr. Rychle scházíme do sedla pod vrcholem, kde se střetáváme s druhou skupinkou. Odtud už sestupujeme do vesničky Saksun společně. Cestou se nám, ještě naskytly krásné výhledy na meandrující řeku Gellingaru. Ze Saksunu jedeme cca hodinu do kempu, kde se umýváme a potom jdeme nakupovat chleba a další potraviny do obchodu v Thorshavnu. Jelikož nemáme faerské peníze platíme kartou. Po návratu do kempu vaříme večeři a hrajeme kostky. Kolem půl jedenácté jdeme spát.