28. 08. 2007 – Eldborg, Grábrok, Hraunfossar a Barnafoss

Vstávám 3:30, protože jsem si nepředělal čas v mobilu. V domluvený čas, tedy v 5:30 nás budí Emil se zprávou, že počasí není vhodné na výstup na ledovec. Jdeme proto spát a vstáváme tentokrát už oba v sedm. V té době jsou už mraky v polovině kopců, proto ještě rychle balíme suché stany a snídáme. Po deváté hodině vyrážíme na ptačí útesy, kde v tuto roční dobu pozorujeme jen 9 druhů ptáků. Poté přejíždíme ke kráteru Eldborg, kde začíná na vrcholu pršet (cestou jsme pozorovali asi 15 bělokurů horských). Odtud jedeme do Borgames, kde jdeme nakupovat do Bonusu a navštěvujeme místní informační centrum. Další v pořadí už několikátou zastávkou je kráter Grábrok, kde nám Emil vyčlenil "celých" 23 minut na vyjití a prohlédnutí této zajímavé lokality. O půl šesté s vyprošenou prodlouženou pauzou u kráteru vyrážíme na prameny termální vody mající teplotu 100 °C. Další zastávkou je lokalita Reykholt, představující několik kostelů. Byla to vůbec první věc, která nás na Islandu nezaujala. Poslední zastávkou tohoto dne jsou vodopády Hraunfossar a Barnafoss. Ve 20:15 přijíždíme do "kempu", který představuje farma. Jelikož hodně prší spíme skoro všichni ve společenské místnosti.

předchozí 11. den – 27. 08. 2007 | cestopis | následující 13. den – 29. 08. 2007