30. 08. 2007 – Reykjavík

Kolem osmé hodiny vyrážíme pěšky do centra Reykjavíku. První zastávka je u vily Höfði, kde se konalo setkání prezidentů USA a SSSR (Reagan a Gorbačov) v roce 1986. Toto setkání se považuje za konec studené války. Pokračujeme k jedné z nejvyšších budov na Islandu, kterou představuje kostel Hallgrímskirkja vysoký 74, 5 m. Z jeho věže je krásný výhled na celý Reykjavík. Další v pořadí třetí zastávkou byl Perlan (česky perla) na kopci Öskjuhlíð, kde byly desítky let před tím zásobníky horké vody. V současné době jsou zde obchody a restaurace. Z Perlanu jdeme před budovu, kde se promítá film Vulcano Show, kde má převážná část autobusu sraz na promítání. My však na show nejdeme a vydáváme se do informačního centra, kde je k vidění velká plastická mapa Islandu. Po únavném bloudění po městě jdeme konečně na točené pivo. Já si pro změnu dal Budvar a ostatní vyzkoušeli nějaké dánské piva (islandské pivo se nedá vůbec pít). Poslední zajímavou památkou hlavního města je Viking Ship Sculpture, která představuje novodobou vikingskou loď. Už vcelku unaveni nakupujeme cestou nazpět do kempu potraviny v Bonusu. a zkoušeli jsem koupit nějaké zajímavé tričko s islandským motivem. Jakmile jsme procházeli kolem již zmíněné vily, tak jsem si ji opět vyfotil, protože byly lepší světelné podmínky. Večer jdeme s Romanem na první fotbalovou islandskou ligy, která se hrála na nedalekém stadionu. Stojíme za plotem za brankou, kde byl vcelku dobrý výhled. Výsledek skončil 2:2, potom jdeme spát.

předchozí 13. den – 29. 08. 2007 | cestopis | následující 15. den – 31. 08. 2007