01. 09. 2007 – Skogafoss, Reynisdrangar a Systrafoss

Ráno už jsem vstal v 6:30 a bylo opět zataženo s občasným deštěm a silným větrem, proto snídáme ve stanu. I přes trvající déšť vyrážíme asi k 200 m vzdálenému vodopádu Skogafoss a odtud směrem nad něj podél řeky, která ho napájí. Naštěstí během chvilky přestává pršet a objevuje se i duha. Asi po dvou kilometrech se vydáváme nazpět. Poté jsem přejíždíme k nedalekému muzeu (asi 300 m), kde s malou skupinkou čekáme na ostatní až se pokochají „muzejními exponáty“. Jakmile se všichni pokochali vyjíždíme k černé pláži. Během přesunu jsme zahlédli první ledovec, které nás od této chvíle doprovázeli dokonce expedice. Z černé pláže jdeme v silné vichřici k majáku, který stál nedaleko na kopci. Ve tři vyjíždíme do Viku, kde fotíme monumentální skály Reynisdrangar. Asi 60 km přejíždíme do Kirkjubæjarklaustur, kde vyrážíme k horní části vodopádu Systrafoss, který se nachází nad vesnicí. V Kirkjubæjarklausturu se nachází i zajímavé čedičové skály Kirkjugólf, které připomínají komunikaci z kočičích hlav. Už dost pozdě večer přijíždíme do NP Skaftafell, který bude následující tři dny naším záchytným bodem. Před příjezdem máme, ještě jednu fotopauzu na největší ledovec v Evropě Vatnajökull.

předchozí 15. den – 31. 08. 2007 | cestopis | následující 17. den – 02. 09. 2007