02. 09. 2007 – NP Skaftafell (Kristinartindar 1 126 m)

Ráno se autobusem přesouváme do turistického střediska NP Skaftafell. Odtud vycházíme na největší túru naší expedice (bohužel oba plánované ledovcové vrcholy nešlo kvůli počasí vyjít). Na výstup vyházíme nejprve celá skupinka, která taky roztroušeně dochází k rozcestí Sjönarnipa, kde jsou nádherné výhledy na ledovec Skaftafellsjökull. Několik lidí zde svoji "pouť" končí, my pokračujeme sami na přilehlý vrchol, o kterým si mylně myslíme, že už jde o Kristianatindur. Na vrcholu s pomocí GPS pochopíme, že náš cíl leží ještě kousek před námi. Jakmile jsme na pravém vrcholu otevírají se nám výhledy i na sousední ledovec Morsárjökull. Po půl hodině focení a kochání vyrážíme na zpáteční cestu. Naštěstí nejdeme stejnou cestu jako na vrchol, a proto můžeme dál obdivovat nádhernou přírodou. Jdeme přes Flár, který představuje pohádkově zvlněné území. Poslední zastávkou je vodopád je Svartifoss s krásnými čedičovými varhany. Za námi se, ale začalo zatahovat, a proto přidáváme do tempu. Jelikož máme velký náskok před ostatními, vyrážím se podívat na blízký ledovcový splaz. Odtud také fotím nejvyšší vrchol Islandu Hvannadalshnúkur 2 119 m, který na chvilku vykoukl z mraků. Už jsou konečně všichni zpátky a vyrážíme nazpět do kempu. Nedá nám to a vyrážíme ještě s Michalem k ledovcovému splazu nedaleko kempu. Pro naši smůlu se k němu, ale pro velké množství vody nedá dojít, a proto se vracíme do kempu a večer hrajeme karty a kostky.

předchozí 16. den – 01. 09. 2007 | cestopis | následující 18. den – 03. 09. 2007