04. 09. 2007 – Jökulsárlón

Ráno je pěkně, ale po chvilce se začne nad horami zatahovat. I přes to vyrážíme na 3,5 hodinovou procházku po úbočí ledovců v NP Skaftafell. Cestou nejprve narážíme na malý skanzen a několik vodopádů. Odtud už prudce klesáme březovími háji k mostu přes řeku Mossá a přes říční náplavy nazpět k autobusu. Jakmile jsme v autobusu všichni přejíždíme na lokalitu zvanou Jökulsárlón, kde za poplatek 2 100 ISK proplouváme asi 40 minut obojživelným vozidlem kolem ledových ker, které se postupně odtrhávají od nedalekého ledovce. Po "vyplutí" na břeh, ještě chodíme kolem zátoky a pokoušíme se fotit kusy ledovce i ze břehu. Mezitím se však zvedá ukrutný vítr, který nás zažene do autobusu. Z ledovcové laguny přijíždíme asi v šest večer do dalšího kempu. Nějakou chvíli se rozhoduje, jestli postavíme stan (minulou noc jsme nespali, ale pokoušeli jsme se držet stan na místě, ať nám neuletí), ale nakonec vítr ustává a stavíme stan. Na večeři si děláme poslední těstoviny. Potom u nás ve stanu hrajeme žolíka, ale v jedenáct už jdeme spát.

předchozí 18. den – 03. 09. 2007 | cestopis | následující 20. den – 05. 09. 2007